موسیقی متن فیلم «آتش سبز» با صدای همایون شجریان


در فیلم آتش سبز صحنه‌های غم‌بار پایان زندگی مشتاق علیشاه هم روایت می‌شود که پیش از آن، آوازی خاص و پرسوز با شعری مبهم از شاعری ناشناس، با صدای همایون شجریان و سه‌تار آرش شهریاری می‌شنویم. شجریان این آواز را در «گوشه‌ی سحری» که یکی از مقام‌های موسیقی مردم کرمانشاه است، می‌خواند.

دانــلــود (قطعه‌ی مشتاق)
مدت زمان: ۳:۵۹
حجم فایل: ۹.۱۴ مگابایت
کیفیت: ۳۲۰ کیلوبیت بر ثانیه



در سکانس پایانی فیلم هم تصنیف زیبای دیگری با آهنگ درویشی، آواز شجریان و ساز شهریاری، بر روی غزل مولانا گنجانده شده که ابیات زیر با تحریرهای بسیار دلنشینی خوانده می‌شود و در بین ابیات هم آوای «تننی تننا» که ملهم از آثار عبدالقادر مراغه‌ای‌ست به گوش می‌خورد:

آه چه بی‌رنگ و بی‌نشـان کـه منم       کــی بـبـیـنــم مـــرا چنـان کـه منم
کـی شـود ایـن روان مــن سـاکــن       ایــن چنیــن سـاکــن روان کـه منم
بحر من غرقه گشت هم در خویش       بوالـعجــب بحـــر بی‌کــران کـه منم

دانــلــود (قطعه‌ی بی‌نشان)
مدت زمان: ۴:۱۴
حجم فایل: ۹.۷۱ مگابایت
کیفیت: ۳۲۰ کیلوبیت بر ثانیه

هم‌آوازی شوشتری

دوستان همراه، سلام
چند سال پیش استاد محمدرضا شجریان به همراه استاد حسین علیزاده، کیهان کلهر و همایون کنسرت پرباری در مراکش برگزار کردند. یکی از قطعات این اثر، هم‌آوازی شوشتریست که بدون همراهی ساز خوانده شده و بسیار گیراست. این قطعه گوشه‌ای از توانایی‌های همایون شجریان در آوازخوانی را نشان می‌دهد. او در این قطعه، پابه‌پای پدر می‌خواند و صدای جوان او مکمل شایسته‌ای برای آوای بی‌همتای پدر است.


فستیوال فز در مراکش

امروز کلیپ تصویری این اثر را در وبلاگ قرار می‌دهم. اگر تاکنون آن را ندیده‌اید، پیشنهاد می‌کنم حتماً دانلود کنید. هم‌خوانی فوق‌العاده‌ای‌ست. مصراع‌های فرد توسط همایون شجریان و مصراع‌های زوج توسط استاد محمد‌رضا شجریان اجرا شده است.

اگر می‌بینید که حاشیه‌ی سیاه دور و بر این کلیپ خیلی وسیع و آزار‌دهنده است، تقصیر حقیر نیست. حواشی موجود در اصل این کلیپ مزین به نام مبارک پاساژی در میدان انقلاب بود که انگار این کنسرت در آنجا برگزار شده باشد! از اول تا آخر کلیپ، این نام مبارک از راست به چپ و از بالا به پایین بی‌وقفه عزیمت می‌فرمود. بنده هم ناگزیر برای آنکه به حس هنری شما حین دیدن اثر خدشه‌ای وارد نشود، پاساژ مربوطه را سانسور کردم.




دانلود کلیپ تصویری «هم‌آوازی شوشتری»

حجم فایل: ۴.۷۷ مگابایت
مدت زمان: ۳ دقیقه و ۱۷ ثانیه
مدت زمان (تخمینی) دریافت فایل: ۲۵ دقیقه

دانلود کلیپ تصویری تصنیف «ساقیـــا» - اجرای شیکاگو

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2007/08/283585_orig.jpg


برای این پست بخشی از تصنیف زیبای «ساقیا»، به‌صورت فایل تصویری آماده شده. این کلیپ که بر روی Youtube به اشتراک گذاشته شده بود، اجرای استاد شجریان و گروه آوا در شیکاگوی ایالات متحده است که همین چند روز پیش به انجام رسید. تصنیف «ساقیا» که در آلبوم غوغای عشقبازان نیز موجود است، ساخته‌ی سعید فرجپوری و با شعری از حضرت مولاناست، با هم‌خوانی شنیدنی استاد شجریان، همایون شجریان و البته اعضای گروه آوا... امیدوارم دوستان از دیدن این کلیپ لذت ببرند.


|
دانــلــود |

«آن و آن» ؛ آلبوم جدید حسین علیزاده و پژمان حدادی

http://amx.webege.com/images/403675579f61.jpghttp://ilna.ir/uploads/1390-5-7/0000_0001_09.jpg


نشر موسیقی هرمس، آلبوم «آن و آن» اثر مشترک استاد حسین علیزاده و پژمان حدادی را به‌زودی منتشر خواهد کرد. این آلبوم شامل دونوازی سه‌تار حسین علیزاده و تنبک پژمان حدادی در کنسرت سال گذشته‌ی این دو هنرمند در آمریکاست.

«آن و آن» شامل دو بخش است که یکی در آواز دشتی و دیگری در آواز اصفهان اجرا شده و به‌گفته‌ی رامین صدیقی، مدیر نشر هرمس تا اواخر اردیبهشت‌ماه ٨۷ روانه‌ی بازار موسیقی خواهد شد. وی همچنین به خبرگزاری فارس گفته: «ما برای سال جدید انتشار ۶ کار را در برنامه داریم که اولین اثر «آن و آن» علیزاده و حدادی است و به‌دنبال آن آلبوم‌هایی چون «همراه با باد» از پیمان یزدانیان، «رهایی در آب» از بابک شریفی و پژمان حدادی که دونوازی دیوان و تنبک است را منتشر خواهیم کرد. همچنین آلبوم «نفس» مجید خلج و تک‌نوازی‌های آنکیدو دارَش را نیز در دست انتشار داریم.»

نام آلبوم «آن و آن» به انگلیسی "Monad" ترجمه شده که به‌معنی ذره‌ی نخستین یا «جوهر الهی» می‌باشد.

از حسین علیزاده آثار «دونوازی با تنبک» بسیاری موجود است. آثاری که با همکاری زنده‌یاد داریوش زرگری، مجید خلج و محمد قوی‌حلم خلق کرده و اینک دونوازی این استاد برجسته را با یکی از بهترین تنبک‌نوازان نسل جدید می‌شنویم.

جلد آلبوم «آن و آن»در این پست می‌توانید گوشه‌هایی از این آلبوم در دست انتشار را، در دو کیفیت متفاوت دانلود کنید. مدت زمان این فایل نمونه ٢ دقیقه است. امیدوارم لذت ببرید...

کیفیت معمولی (32kbps) | حجم فایل: ۴۹۴ کیلوبایت